16 augustus met de trein over de Alphen. - Reisverslag uit Rome, Italië van Tom en Corrie Botermans - WaarBenJij.nu 16 augustus met de trein over de Alphen. - Reisverslag uit Rome, Italië van Tom en Corrie Botermans - WaarBenJij.nu

16 augustus met de trein over de Alphen.

Door: Corrie en Tom

Blijf op de hoogte en volg Tom en Corrie

16 Augustus 2015 | Italië, Rome

Donderdag 13/8 zijn we na een goede nachtrust weer vroeg op pad naar weer een andere camping. Vandaag af en toe klimmen maar zeker ook een paar afdalingen. Enkele fietspaden zijn onverhard en nooit gedacht dat ik dat durfde, met een verbeten blik fiets ik rustig door;). In het dorpje Andelfingen stapt een dame op hoge leeftijd haar auto in om ons zo de weg naar de supermarkt te begeleiden. Het is een heerlijke dag met veel natuurschoon een zeer warme dag 33°. Onder de volle appelbomen een plekje om even bij te komem. Na 85 km komen we op de camping aan in Eberswil. We kunnen de wasmachine en de droger gebruiken, we zwemmen in het riviertje, douchen, maken pannetje spaghetti, drinken een biertje en sluiten af met koffie.
Op vrijdag hebben we een rustige fietsdag eerst richting de Bodensee. Bij Rorsach zijn ze zandsculpturen aan het maken. Ook hier is een mooi en veilig fietspad met overal duidelijke fietsbordjes langs het kanaal en op het onverharde pad. Na de grens met Oostenrijk begint het te regenen we moeten de laatste 7 km in de stromende regen flink doorfietsen. Bij de camping in Feldkirch worden we allevriendelijk ontvangen en is het droog tot de tent staat en de boodschappen gedaan zijn.
Zaterdag 15/8 regent het als we wakker worden maar is het droog als wr ontbijten en als we inpakken. Vandaag een korte vlakke trip via Lichtenstein naar Chur. Voor een groot deel langs de Rijn met de bergen op de achtergrond waar de bewolking tussen blijft hangen. Veel fietsers, hardlopers en wandelaars komen we tegen, een enkele visser in de Rijn. Na de middag gaat het regenen tot laat in de avond. In Chur de tent opgezet en fietsen naar het stadje om treintickets te kopen voor de trein naar Tirano. We trakteren onszelf op het mooiste treintraject van Europa.....
Vandaag zondag 16 augustus, op onze verjaardag stappen we om 09.00 uur de Trein in met 2x overstappen in Samedan en in Pontresina. We genieten onderweg van de spectaculaire uitzichten. Het regenen is inmiddels gestopt. Om 13.00 uur zijn we in Tirano aangekomen een aardig stadje, lijkt een beetje op ons Valkenburg. Vanavond slapen we in een echt bed.....in hotel La Rotonda worden we keurig ontvangen en kunnen de fietsen in de garage. Wat een heerlijke dag om uit te rusten.

Iedereen bedankt voor de lieve en leuke berichtjes en jou mooie spreuk Wim. En bedankt voor alle felicitaties:)
Morgen begint ons avontuur in Italië.

• 16 Augustus 2015 - 19:11

Kerstin (en Els):

Bedankt weer voor de prachtige beschrijving van jullie etappes. De laatste landsgrens is geslecht, en met het einde in zicht krijgen jullie natuurlijk vleugels. Geniet van la dolce vita en natuurlijk nog van harte gefeliciteerd!

• 16 Augustus 2015 - 20:21

Rens:

mooi om jullie verslag weer te lezen, is toch uit gebreidere dan op de app. slaap lekker in het echt bed straks. kus van mij

• 16 Augustus 2015 - 20:32

Essie:

Wat een mooi reisverslag weer! Blij dat jullie genieten en nu echt in Bella Italia. Slaap lekker ;-)

• 16 Augustus 2015 - 21:09

Lia:

Hoi Corrie en Tom leuk om op deze manier een beetje mee te reizen ;-) Ik kijk telkens even op google maps voor een overzicht waar jullie zitten. Op streetview zag ik dat Tirano idd een leuk stadje is! Goede reis verder!

• 16 Augustus 2015 - 21:43

Buren:

Goede buren.
    Ook van ons natuurlijk van harte gefeliciteerd en nog vele jaren.
    Jullie huis staat er nog goed bij , beetje leeg.

Tot ziens

Floor en Marion

• 16 Augustus 2015 - 22:22

Corrie Lansing:

Hoi Corrie en Tom, begrijp dat jullie beide jarig zijn. Van harte gefeliciteerd. Blijf zo genieten in goede gezondheid. Wat een heerlijk reisverslag tot nu toe. Ik herken vele plekjes waar ik al geweest ben op de fiets samen met Henk. Ook de trein hebben we gezien vanaf de Bernina pas...mooie rit moet dat geweest zijn. Nu nog een mooi vervolg van jullie tocht in Italië. Hoop dat jullie ook hiervan genieten en dat het weer goed blijft. Wij gaan morgen naar Nederland na een heerlijke vakantie in Slovenië ( hier kan je ook uitstekend fietsen

• 16 Augustus 2015 - 22:29

Corrie Lansing:

...veel trekkers op fietsen gezien

• 16 Augustus 2015 - 22:48

Corrie Lansing:

Onze fietsspreuk...als je fietst, fiets je nooit om!! Geniet en have fun, groet Corrie en Henk.

• 16 Augustus 2015 - 22:50

Esther ( Kapster :

Hoi lieve mensen!
    Van harte gefeliciteerd als eerste!
    En ook ik geniet van de mooie verhalen, zoals altijd -leuk geschreven!
    Geniet van alles wat jullie tegen komen!
    Liefs Essie

• 17 Augustus 2015 - 21:21

Christa:

Hoi Corrie en Tom, bedankt voor de link en wat een mooi avontuur, op de fiets. Ik had mijn felicitaties al geappt maar wil ze toch nog eens benadrukken en jullie een mooie en goede reis toewensen en dat jullie menig obstakel mogen nemen en vooral die waarvan jullie denken dat het niet gaat. Daar heb je het meeste plezier van en wordt je sterk van gewoon een nieuw mens. Nou tot schrijfs. Lief Christa