Op weg in Italië - Reisverslag uit Rome, Italië van Tom en Corrie Botermans - WaarBenJij.nu Op weg in Italië - Reisverslag uit Rome, Italië van Tom en Corrie Botermans - WaarBenJij.nu

Op weg in Italië

Door: Corrie en Tom

Blijf op de hoogte en volg Tom en Corrie

19 Augustus 2015 | Italië, Rome

Maandag 17 aug. Na een goed ontbijt en een hartelijl gesprek met de eigenaar van La Rotonda de fietsen uit de garage gehaald. Het is fijn om weer direct op het goede pad te zijn. Vandaag volgen we het aangelegde fietspad de Valtellina. We blijven de rivier F.Adda volgen en passeren veel kleine dorpjes. In het dorpje Camerati staat een verkeerslicht , de weg is hier zo smal dat er maar 1 auto of 2 fietsen kunnen passeren. De straatjes zijn van " kasseien". Na Morbegno houdt het fietspad opeens op, een vriendelijke wielrenner helpt ons op weg. Als we na een enkele kilometer toch twijfelen wijst een Finse wielrenner ons weer de weg. Uiteindelijk komen we weer bij de rivier uit. Nu is het nog 15 km naar het Comomeer. Daar zijn de meeste campings vol. In Colico hebben ze nog een klein plekje, voldoende voor ons!
Dinsdag 18 aug fietsen we langs de kust richting Varenna waar we een oversteek met een boot naar Bellagio maken. De weg is smal en gaan voor het eerst de korte tunnels door. In Varenna wachten we mey een kopje café Americano een halft uurtje voor de boot vertrekt. Het is een prachtig gezicht de kust vanaf de boot te zien. In Bellagio is het even flink klimmen en dalen de smalle weg weer af, soms met een kleine file auto's die ons niet kunnen passeren. We moeten ook 2 langere tunnels door gelukkig zijn ze verlicht, maar spannend is het wel. Voorbij Lecco gaan we het fietspad op die na enkele kilometers onverhard wordt. We slalommen langs de keien en kuilen kilometers lang maar een prachtige natuur! Er zijn geen campings in de buurt en na het kanalenstelsel van Leonardo da Vinci komen we in Trezzo uit. Daar zoeken we een B&B. In Vaprio d'Addo kunnen we bij Giannini overnachten. Omdat het moeilijk te vinden is spreken we ergens af....blijken wij in het verkeerde dorp te staan:) uiteindelijk hebben we elkaar gevonden. Onder het genot van de door Giovanni bestelde pizza's hebben we een leuk gesprek over Nederland en vooral over Alkmaar.
Na een goede nachtrust, een goed ontbijt en een leuke foto nemen we afscheid.
Vandaag fietsen we door het enigszins vlakke land. We vinden het niey heel mooi. De fietsbordjes zijn wel goed aangegeven. Bij het Lago d'Iseo zijn een paar campings maar een beetje te vroeg voor ons. Het weer is niet heel goed dus fietsen wij door. Tussen Cremignane en Provaglio staan hekken met rood witte lint voor het fietspad....Tom vind dat we er door kunnen....een stuk verder staat een fietser die ons verteld dat er een panter is gesignaleerd! Nu even door fietsen!!! De fietspaden zijn in niet zo'n goeie staat weer veel manoeuvreren en het stuur stevig vast houden. Laat in de middag komen we Bresica binnen een aardig grote stad. Om 17.55 rennen we de VVV binnen om naar een hotelkamer te informeren. Dat resulteert in een mooie ruime kamer in hotel Masters, onze fietsen mogen we in een van de conferentie zalen plaatsen.

Spreuk van de dag: de zon schijnt niet altijd in Italië (T)

• 19 Augustus 2015 - 21:43

Mary:

Hallo kanjers,

Wat een geweldige reis, ik zie jullie voor me op de fiets. Genietend van de tocht, soms zwoegen en misschien uitgeput. En dan zo blij met een plek voor de tent of de luxe van een bed. Ik weet hoe het voelt. Geniet van de reis, en laat ons vooral mee leven van julile fanatische tocht.

Groet,
    Mary

• 19 Augustus 2015 - 22:05

Lia:

Hoi.....hotel Masters dat klinkt ook als "ruime kamers" hahaha....
    Lekker luxe geniet er van :-)

• 20 Augustus 2015 - 09:29

Essie:

Wat een prachtig verslag weer!
    We zijn super trots op jullie!!
    Dikke kus

• 20 Augustus 2015 - 14:09

Rens:

Zeker wat een bijzonder verslag weer, het lijkt wel een avonturenboek. En zus ik vind je echt stoer ( Tom jij ook).kussiees!!!!

• 20 Augustus 2015 - 20:28

Ida:

Wat een geweldig mooie reis maken jullie. Ik lees met veel plezier jullie mooie verslagen.
    groetjes van ons allemaal!

• 20 Augustus 2015 - 21:09

Wim Oostendorp:

Het mooie van jullie vindt ik dat ik geen klachten lees over wat dan ook.
    Natuurlijk zullen er best wel eens wat probleempjes zijn,maar ik heb het idee dat jullie dat samen
    goed oplossen.
    Wat een mooie krachtige mensen zijn jullie.
    Persoonlijk geeft het mij ook een goed gevoel van jullie reisverslag.
    Zo zie je maar dat ook ik geniet van jullie reis.
    Grappig was om te lezen dat een van jullie jarig was geweest,( Dit wist ik niet )
    En waarom grappig omdat 18 Augustus mijn eigen verjaardag was,dus ik had een wat andere verbinding
    op dat moment met jullie.
    Zondag gaan wij zelf op vakantie,maar de laptop gaat mee en ik zal proberen om jullie verslag te blijven
    volgen.
    Daarom sluit ik af met te vermelden dat ik hoop jullie nog een berichtje te kunnen sturen,maar tot dan
    wens ik jullie een veilig en mooi vervolg van jullie reis.

JE KUNT NIET GELUKKIGER ZIJN DAN HET GELUK.
    SPITTEN IN JE TUIN OP EEN LENTEMORGEN KAN EEN EVEN
    GROOT GELUK ZIJN,ALS ZEILEN OP HET JACHT VAN EEN MILJONAIR.
    Groetjes Wim

• 21 Augustus 2015 - 07:15

Tom En Corrie Botermans:

Beste Wim, bedankt voor jou lief berichtje. Nog van harte gefeliciteerd met jou verjaardag.....Tom en ik waren die dag (16e) allebei jarig! Dat is ook geluk♡
    Wij wensen jou een hele fijne vakantie en geniet van al het mooie maar ook van het iets mooiere om je heen. Alles heeft een reden!
    MvG Corrie en Tom