Door de Appenijnen. - Reisverslag uit Rome, Italië van Tom en Corrie Botermans - WaarBenJij.nu Door de Appenijnen. - Reisverslag uit Rome, Italië van Tom en Corrie Botermans - WaarBenJij.nu

Door de Appenijnen.

Door: Corrie en Tom.

Blijf op de hoogte en volg Tom en Corrie

22 Augustus 2015 | Italië, Rome

Eerst willen wij jullie allemaal bedanken voor jullie leuke en lieve reacties!

Donderdag 20 aug verlaten wij met een goed gevulde maag Brescia. Een beetje zoeken naar het 1e dorpje San Eufemia. Het is al vroeg warm. We fietsen richting Desenzano, het Gardameer . Het landschap is weer mooi. Een beetje klimmen en dalen. Vlak voor Desenzano loopt de route langs een klooster waar Tom zn best doet om een stemoel in de paspoorten te krijgen....dat duurt even. Het Gardameer waar Kim en Roel zo graag komen zien we op afstand. Het is prachtig maar via Pozzolenga draaien wij er weer vanaf. In het oude dorpje Castellana Laquselli drinken we bij de burcht een cola. We zakken af naar Volta Mantovana en via Pozzolo komen wij bij het kanaal. Een kanf fietspad naar Soave. Daar in de buurt zou een camping zijn. We komen op de hoofdweg uit waar wij echt niet mogen fietsen, de navigatie weet het ook niet. Dan maar een stukje terug en staan voor de 2e maal bij een mooi complex wat een B&B blijkt te zijn. Het restaurant is niet open maar kunnen wel overnachten en mogen ons potje eten op het terras koken. Na 90 km zijn we moe en het eten smaakt als in een 3* restaurant.
Vrijdag 21 aug... met voldoende Café Latte en cake met jam op pad voor een lange maar vlakke dag. Vanaf Mantova langs de Flume Po een rechte lijn naar Quistello waar in 2012 een aardbeving heeft plaats gevonden. Veel is en wordt hersteld maar er staan ook veel huizen/ gebouwen en boerderijen met schade.
Bij Mirasole gaan we een onverharde dijk op die we kilometers gevolgd hebben. Langs de dijk staan de druiven voor de bekende Lambrusci. In Sorbasa rijden we naar een B&B die gesloten blijkt te zijn er ook het hotel is gesloten. Tom spreekt een dame aan en met veel gebaren en de translate app wil ze ons helpen en belt haar neef die ook (gesloten) B&B heeft maar waar we wel mogen overnachten. De dame rijd met Tom in haar auto naar de B&B en komen terug met de kamersleutel. Na de dame 6 Hollandse zoenen gegeven te hebben doen we snel een paar boodschappen. Ook nu slapen we in een riante kamer!
Zaterdag 22 aug...om 08.00 uur op pad richting Modena. Rond de kerk us een antiek markt en kijken we even rond. Via het aangelegde fietspad wat vroeger een spoorlijn is geweest fietsen we naar Vignola. Vandaar is het echt klimmen..... 26 km om op 800 meter uit te komen. Dat ging niet gemakkelijk maar al met al toch voor elkaar gekregen. In Zocca volgen we de bordjes naar de camping. Wat een ontvangst, wat evriendelijk en zeer gastvrij. We voelen ons direct op ons gemak en nemen een heerlijk biertje on de goede afloop te vieren. Na de was en het douchen hebben we een overheerlijke maaltijd, alles vers! Het us zo lekker dat we een 2e portie bestellen. Een plekje zo heerlijk....we zouden hier wel kunnen blijven!

Spreuk van de dag: Alles komt boven;)

• 23 Augustus 2015 - 08:19

Els/Kerstin:

Wat prachtig weer jullie avonturen. Aardig zeg van die vrouw om een slaapplaats te regelen, ik zat te denken wat ikzelf zou doen... Nog geen zadelpijntjes? Wanneer willen jullie in Rome aankomen? Alvast weer mooie etappes gewenst en we kijken uit naar weer een verslag van jullie.

• 23 Augustus 2015 - 11:33

Olga Schrover:

Lieve Corrie en Tom,
    Wat een mooie verslagen weer van jullie trip. Behalve geweldige sporters zijn jullie ook boeiende verhalenvertellers. Jullie kunnen wel een boek schrijven.
    Nog een goede en fijne tocht verder. We blijven jullie volgen.
    Groetjes en liefs Olga en Bart

• 23 Augustus 2015 - 14:52

Pat:

Heerlijk jouw verhalen te lezen. Ben pas net ingeschoven dus twee gelezen. Hoop dat ik de vorige kan a chterhalen.
    Geniet lCh zing huil fiets doooor
    Wij nu n t zonnetje met wind naar uittocht SAIL Amsterdam
    X pat

• 23 Augustus 2015 - 19:47

Fiona:

Zo maak je nog eens wat mee he! Super aardig van die vrouw om een slaapplaats te regelen voor jullie.
    Ik denk wel dat het best pittig is al dat klimmen, is een heel andere landschap dat het vlakke nederland.
    Maar volgens mij is het wel genieten!
    Veel plezier nog en hoop snel weer wat te lezen.

• 24 Augustus 2015 - 22:31

Annemarie:

Ha Stoere Lieden,

Wat een pachtige reis maken jullie met veel belevenissen! Erg leuk om jullie op deze manier te volgen.
    Houd moed - ook bergop! - en ik wens jullie veel suc6 op t laatst stuk naar Rome.... dat gaan jullie nu zéker halen :). Zet 'm op!
    Sportievegroet, Annemarie (LRRC)

• 25 Augustus 2015 - 17:20

Ineke Koppers:

26 km. klimmen!!!
    Echt niet normal hoor wat jullie allemaal doen maar Oooooo, wat geweldig allemaal.
    Jullie schieten echt behoorlijk op nu. Ik geniet van de verhalen. Ga zo door.