9 dagen onderweg. - Reisverslag uit Rome, Italië van Tom en Corrie Botermans - WaarBenJij.nu 9 dagen onderweg. - Reisverslag uit Rome, Italië van Tom en Corrie Botermans - WaarBenJij.nu

9 dagen onderweg.

Door: Corrie

Blijf op de hoogte en volg Tom en Corrie

08 Augustus 2015 | Italië, Rome

Het gaat goed! Het klimmen en het dalen gaat ons(mij) steeds beter af.
Donderdag 6 aug zijn we na een goede nachtrust en een goed ontbijt richting de Moezel gegaan. Veel dalen vandaag dat gaat lekker. Het landschap zien we gelijdelijk veranderen en zo nu en dan fietsen we langs de wijnranken. Langs de Moezel is het rustig fietsen en na 76 km komen we in Malling aan op de camping. Een plekje tussen de Moezel en een meertje. Een Nederlands echtpaar is op de fiets onderweg naar huis. Hij is zichtbaar vermoeid ze hebben een paar zware dagen achter de rug. Een ander Nederlands echtpaar is met de auto aan het toeren en hebben last van de warmte! We douchen in het donker het licht gaat pas aan als wij naar bed gaan, maar het is een fantastische douche dus geen probleem.
Vroeg gaan we weer op pad richting Metz, de middag houden we vakantie! Het is een rustig fietspad langs de kernenergie en over een dam. Om 12 uur zijn we in Metz op de Camping Munichipal. Een prachtig plekje bij een grote boom aan het water. Er staan picknick banjen en er staan zelfs droogmolens. Na de lunch en een klein wasje gaat Tom het centrum in, ik lees een boek, doe enkele yoga oefeningen en een dutje. We koken ons potje en genieten van de rust tot de wind komt opzetten...de tent wordt extra vastgezet. Bij het café treedt een bandje op, over het water klinkt de echo!
Vandaag een boerendag, kleine dorpjes, veel landerijen, geen cafés, geen restaurant. Noord Frankrijk is leeg! Diverse klimmen en veel dalen mijn hoogste daal snelheid was vandaag 40 KM per uur!
Na 85 km op de camping in Mittersheim aangekomen een grote en drukken camping maar voor ons een rustig moment!

Spreuk van dag....we zijn niet alleen onderweg!

• 08 Augustus 2015 - 21:19

Fiona:

Jullie gaan wel lekker he! En een lekkere douche kan een zo'n kadootje zijn. En zomaar een middag relaxen is ook nodig!
    Ik hoop snel weer wat te lezen. Groetjes Fiona

• 09 Augustus 2015 - 11:48

Ria En Frans:

Leuk om te lezen dat het goed gaat.
    de omgeving is aan de foto's te zien ook goed
    Gr Ria en Frans

• 09 Augustus 2015 - 17:51

Els/Kerstin:

Hallo km-vre.... Ah de Moezel, Rieslingwijn, ik zeg proost. Jullie zien mooie landschappen he onderweg, ondanks het klimwerk is het, zo te lezen, genieten.
    Leuk om jullie fietstocht via deze blog mee te maken, en wij zijn benieuwd naar jullie volgende belevenissen. Hopelijk met mooi fiets- en overnachtingsweer. Groetjes vanuit een nog steeds
    zomers Nederland.
    Els/Kerstin

• 10 Augustus 2015 - 19:41

Henny En Ida:

Leuk jullie te volgen. Is een hele onderneming maar....jullie zijn wel iets gewend. Het weer zit jullie tot nu toe mee volgens mij, is in Duitsland ook niet slecht. Nou luitjes tot de volgende keer.
    groetjes van ons allemaal