Grenzen over en weer - Reisverslag uit Rome, Italië van Tom en Corrie Botermans - WaarBenJij.nu Grenzen over en weer - Reisverslag uit Rome, Italië van Tom en Corrie Botermans - WaarBenJij.nu

Grenzen over en weer

Door: Corrie en Tom

Blijf op de hoogte en volg Tom en Corrie

12 Augustus 2015 | Italië, Rome

Zondag 9 aug zijn we vanaf Metz via het lage deel naar Molsheim gefietst. Langs een jaagpad met zijn hoeveelheid aan sluisjes en wachtende boten. Tussen Lutzelbourg en Saverne ligt het oude kanaal met de vervallen sluishuisjes. Het is een mooie dag het weer is goed. Op de camping Munichipal in Morsheim weer veel Nederlanders. Een mooi stadje waar we van een heerlijke maaltijd genieten. In de avond/ nacht wat onweer en het regent een beetje.
Op maandag staat een lange afstand naar Rouffach gepland. De 1e 32 km is het aardig klimmen tussen de wijngaarden met witte en blauwr druiven. Door prachtige wijndorpjes met zn vele "Winestubes" en de bloemenpracht aan de huizen. Het blijft de hele dag droog en zonnig. We drinken veel water en eten veel fruit. Het water vullen we bij een begraafplaatsje bij en de druiven eten we direct van de ranken. We volgen de Route du Vin. Op de bergen zien we de burchten volgens Tom zijn het kloosters. In Rouffach is het even zoeken naar de camping Munichipal tussen het Gymnasium en de sportvelden. Verzorgd en zeer rustig.
Gisteren zijn we bij Basel aan einde van het 1e boekje gekomem
Een rustige fietsdag door de bossen, langs kleine dorpjes en glooiende heuvels. Dwars door Basel en omhoog naar de prachtige monumenten en fietsen langs de Rijn. In Kaiseraugst krijgen we een plekje tussen de vele andere tentjes. In het zwembad koelen we af en op het gaspitje bakt Tom de eieren!
Vandaag zijn we de Rheinroute blijven volgen. Ook vandaag is het zeer warm en schijnt de zin volop. We rijden door het adembenemende dorp Laufenburg, zo mooi. De Leeuw lijkt een beetje op onze Zuid Holland Leeuw. Langs de camping in Kaiserstuhl stroomt. de Rijn, soms zien we de zwemmers langs gaan. Tom durft het na 3 biertjes nuet aan!
Vanavond weer goed uitrusten het wordt morgen weer een lange dag.

We zijn inmiddels 1080 fietskilometers verder.

Spreuk van de dag; grenzeloos fietsen.

• 12 Augustus 2015 - 19:16

Joke En Frans Heineman:

Hoi Corrie en Tom, beter laat dan nooit. Jullie even opgezocht via Waar ben je Nu.
    Wat een mooie verhalen weer zeg.
    Ga straks alles van begin tot eind even goed lezen en de foto's bekijken dan zijn we weer helemaal bij.
    Suc6 en heel veel fietsplezier en tot later

Liefs Joke en Frans XXX

• 12 Augustus 2015 - 20:02

Corrie:

Hoi Tom en Corrie,

Wat een geweldige tocht maken jullie, heel leuk om het te volgen. Wij wensen jullie nog mooie dagen met mooie belevenissen en mooi fietsweer.
    Groetjes Co en Corrie

• 12 Augustus 2015 - 20:04

Kerstin (en Els):

Ha Tom en Corrie, ook ik heb maar even opgezocht waar jullie nu precies zijn. Zal wel prachtig zijn tussen de bergflanken met druivenranken! Succes met de (echte) bergen in het vooruitzicht!

• 13 Augustus 2015 - 16:01

Rens:

Hallo zus en zwager , en hoe was t in St. Moritz smaakte de koffie er lekker?? (eindelijk staan de fotos dan goed haha).ik wil graag ook een foto van dit beroemde stadje zien he .tot op de app.Love You and kisses.

• 13 Augustus 2015 - 16:28

Terry:

Ha kanjers,
    Het is duidelijk; jullie genieten van elke dag, dorpje, druif en fijne kampeerplaatsjes. En volgens mij liggen jullie mooi op schema ? voor zover dat belangrijk is dan. Wel jammer dat er een einde aan die route du vin komt en dat je straks die bergen over moet maar dat gaat zeker lukken. Wij genieten mee hoor! Groetjes ook van de Running Blind groep aan Tom! XXX

• 14 Augustus 2015 - 11:58

Tom En Corrie Botermans:

Hallo Rens, zondag de 16e komen we richting St.Moritz drinken daar misschien een bakkie koffie met een taartje!,)

Dag Terry, we zijn idd aardig op schema. De Alpen zien we vandaag op ons afkomen. Zijn de Bodensee vanmorgen langs gefietst.

Leuk dat jullie ons allemaal zo volgen:))

• 14 Augustus 2015 - 19:21

Wim Oostendorp:

Dag Tom en Corrie.

In het volgen van jullie reis verslag heb ik in de gaten dat jullie onder tussen al lekkere fiets benen hebben
    ontwikkeld.
    Ik begrijp uit het verslag dat jullie ondanks de toch pittige reis ook genieten van de omgeving en wat de natuur jullie zoal bied.
    Ik als amateur fotograaf wil graag ook een compliment aan jullie geven wat betreft de plaatjes van de reis
    het doet mij deugt om ook van het plaatje te zien de jullie genieten.
    Tom en Corrie ik sluit mij groet aan jullie af,met dat wat ik altijd leuk vindt om mensen mee te geven.
    Een paar regels om die soms onder het fietsen misschien te laten door werken.

MOMENTEN VAN GELUK EN SCHOONHEID KOMEN ALTIJD ONVERWACHTS.
    HET IS NIET ZO DAT WIJ ZE GRIJPEN,ZIJ GRIJPEN ONS.

Fijne reis verder,
    Wim

• 16 Augustus 2015 - 09:41

Will Heineman:

Hoi Corrie en Tom.
    Mooie verslagen van die super mooie fietstocht.
    En ik denk dat jullie heel veel gezien hebben en nog gaan zien.
    En dan nu Zwitserland ook een heel mooi land.
    Ook weer bergen en dalen ik zeg altijd de berg op is pittig maar de berg af is weer een beloning.
    Wij wensen jullie nog heel veel fiets plezier.
    En vanuit leiden wensen we jullie een hele fijne verjaardag.
    Joke en Will.

• 16 Augustus 2015 - 14:53

Olga:

Hartelijk gefeliciteerd met jullie verjaardag. Met vlaggetjes gereden? Nog een fijne en mooie voortzetting van jullie tocht.
    Liefs en groetjes Olga en Bar.. Kanjers zijn jullie

• 16 Augustus 2015 - 15:31

Door:

Gefeliciteerd Tom en Corrie.