De eerste dag zit erop! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Tom en Corrie Botermans - WaarBenJij.nu De eerste dag zit erop! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Tom en Corrie Botermans - WaarBenJij.nu

De eerste dag zit erop!

Door: Corrie en Tom

Blijf op de hoogte en volg Tom en Corrie

01 Mei 2011 | Spanje, Madrid

Beste Allemaal,

Na een goede vlucht aangekomen in Biarritz ontdekte we dat we 5 uur op de trein naar Irun moesten wachten, een kort wandeling, stokbrood en ¨jam¨ gekocht en even in een parkje gezeten. Terug op het station vertelde de vriendelijke perronchef dat we ook een trein naar Henday konden nemen en dan een klein stukje met de Euskotren. Dat scheelde ons 2 uur! In Irun toch weer even zoeken naar de Albergue, ook hier weer vriendelijke Spanjaarden die ons op weg hebben geholpen. In de Albergue een hartelijk ontvangst door de vrijwillegster. Nog even buiten een kopje koffie en voor 22.00 uur terug anders gaat de deur op slot. Na een goede nachtrust, wachten op de douche en een eenvoudig ontbijt om 7.15 uur op pad. Direct zitten we op de route, we beginnen het Santiago gevoel al weer te krijgen. Het is nog rustig op de straat en al snel lopen we in de bergen en zijn we aan het klimmen. Bij Pasajes de San Juan oversteken met een veerbootje, op het water zijn roeiwedstrijden aan de gang. Nu wordt het lastig, steile en slechte paden, maar met prachtige vergezichten langs de Cantabrische kust. Vandaag 32 km gelopen, moe maar toch weer voldaan een plekje in de Alberque. Straks nog even naar het strand en dan weer op tijd naar bed.

Groetjes en tot de volgende keer!
:SMS update:: 4 mei 2011 :
Ola,

Op aanraden van een ervaren Spaanse pelgrim hebben we ons rond 12 uur bij de Alberque van Rosa in Orio aangemeld, het diner en ontbijt geregeld en een fijne slaapplaats uitgezocht. De tassen achtergelaten en op ons gemak naar Zarautz gelopen. Op het strand ontspannen en met de bus terug naar Orio. Heerlijk op het terras en genoten van de douche met massage! Nu wordt de tafel gedekt en gaan we met 12 andere pelgrims eten. Morgen op naar Deba. We hebben een heerlijke " vakantie" dag gehad!

:SMS update:: 4 mei 2011 :
Hallo, vorige bericht was van 2 dagen geleden! Slapen nu bij de monniken in Zenarruza, na een zeer zware dag alleen maar klimmen echt zwaar. Slapen met 8 mannen met verschillende nationaliteit. Krijgen zo eten van de monniken. Gisteren in een oude school geslapen. Hebben het weer erg naar ons zin. Geen internet onderweg dus nu via mobiel.

Groetjes vanaf een zonnig terras onder de kerk:*

• 01 Mei 2011 - 17:54

Esther B:

hoi lopers!
    ik wil jullie even heel veel geluk wensen en heel veel wandelplezier!

adios esther(de kapster (-; )

• 01 Mei 2011 - 17:57

Hans:

Toch maar weer een mooie start.

• 01 Mei 2011 - 18:36

Rens:

het eerste reisverslag alweer, wat een fijn gevoel moet t weer zijn voor jullie, welterusten voor straks en morgen weer een mooie dag toegewenst, kus van zus

• 02 Mei 2011 - 14:27

Miralda:

hola amigos nogmaals buen camino, en zoals ik al gazegd heb tegen tom, ik ben best een btj. jaloers. geniet ervan dikke X

• 04 Mei 2011 - 16:30

Rens:

eet smakelijk straks en morgen een mooie tocht naar Deba kus van zus

• 05 Mei 2011 - 13:27

Hans:

Wij zijn stinkend jaloers aan het worden op jullie, vooral Christa.

Liefs, Hans en Christa.

• 05 Mei 2011 - 17:26

Essie:

Lieve pap en mam,

Fijn dat het zo goed gaat. Klinkt wel als moeilijke routes.
    Hier alles goed, zijn lekker naar t meer geweest vandaag, heerlijk!

Dikke kus van ons allemaal