Nu op naar Finisterra - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Tom en Corrie Botermans - WaarBenJij.nu Nu op naar Finisterra - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Tom en Corrie Botermans - WaarBenJij.nu

Nu op naar Finisterra

Door: Corrie en Tom

Blijf op de hoogte en volg Tom en Corrie

31 Mei 2011 | Spanje, Santiago de Compostella

Het was vanochtend wel heel erg vroeg dat we vertrokken, moesten ook al snel een donker bos door. Een stuk voor ons liep een school klas met enkele lantaarns hierdoor konden we voorzichtig het pad volgen! Na een half uur konden de lantaarns uit en zagen we goed waar we moesten lopen. De paaltjes met de kilometer standen volgden elkaar snel op. Even voor negen kwamen we bij het monument van de Pelgrims " Monte de Gozo" en troffen daar de Franse én Spaanse heren. Een leuk weerzien.
Nu op naar Santiago nog een kilometer of zeven. Om 10.30 uur bereikten we de Kathedraal er stonden veel kleine tentjes wegens een demonstratie. Toch weer een ontroerend moment.Na het ontvangen van de Credential zijn we op zoek gegaan naar een slaapplaats, een van de oudere herbergen in het centrum, een prima plek. Om 12 uur hebben we de mis bijgewoond en zijn we ter communie gegaan, een bijzonder moment. Ook waren er veel bekende, vrienden die we onderweg hebben ontmoet. Om 15.00 uur troffen we elkaar weer op het plein en zijn we met een grote groep nog eenmaal met elkaar gaan eten ( en drinken!)
Nu zitten we in een internetcafé en hebben de Boardingkaarten uitgeprint. Zaterdag reizen we met de bus terug uit Finisterra, zondag met het vliegtuig naar Madrid en maandag vliegen we naar Eindhoven.

Terug naar de herberg en morgen vroeg weer op pad naar Finisterra!

• 31 Mei 2011 - 18:30

Christa:

Hoi Tom en Corrie,
    De reis gaat nog een maal naar het einde van de wereld, en in stilte ries ik nu met jullie mee. Ik weet als geen ander dat na Finisterra een nieuwe reis begint, en die begint altijd met jezelf. Geniet van het einde zou ik zeggen want het is een nieuw begin.

• 31 Mei 2011 - 20:20

Rens:

nog een paar dagen dan zien we elkaar........ik tel af, geniet van de laatstse dagen voor je t weet ben je weer hier en begint t harde werken weer. kus zus

• 01 Juni 2011 - 07:20

Olga En Bart:

Lieve Corrie en Tom,
    Geweldig weer deze prestatie. Gefeliciteerd.
    Wij wensen jullie een goede terugreis toe en tot volgende week.
    Hartelijke groeten en liefs Olga en Bart