Een heel eind op weg. - Reisverslag uit Xunqueira, Spanje van Tom en Corrie Botermans - WaarBenJij.nu Een heel eind op weg. - Reisverslag uit Xunqueira, Spanje van Tom en Corrie Botermans - WaarBenJij.nu

Een heel eind op weg.

Door: Corrie

Blijf op de hoogte en volg Tom en Corrie

04 Juni 2013 | Spanje, Xunqueira

We zijn inmiddels in Xuncqueira de Ambia aangeland
en eieren gebakken in de Alberque.
We hebben weer verschillende mooie dagen gehad en op diverse pkekjen geslapen. In Rionegro del Puente eten we met Ute en Michel uit Hannover en 3 Spanjaarden bij een kookgenootschap. We drinken waterr, wijn,koffie en likeur. Heel gezellig. De dag erna zien we nog steeds sneeuw op de bergen en komen door kleine dorpjes met zeer weinig inwoners. In Asturianos slapen we in de sporthal, Tom op de grond in het voorportaal. Na een redelijke nacht op weg naar Reuego. We raken het spoor bijster en stuiten op een weg in aanbouw maar worden weggestuurd door de wegwerkers. Gelukkig vinden we snel weer de pijlen. De volgende dag ligt er ijs op de auto's. We moeten 2 zware bergpassen over. Top zwaar en er is geen Alberque in de buurt. We slapen die nacht voor een vriendelijke prijs in een 4 sterren hotel met zwembad en sauna! Na een zeer goed ontbijt gaan we weer op pad. Omdat in Campobecerros een soort HSL lijn wordt aangelegd kunnen we niet in de Alberque maar slapen we in een soort van Hostal en eten lekker in de bar/tienda. De omgeving en natuur veranderd constant, we zijn nu in het laatste deel Galicie. We moeten weer vreselijk klimmen ( 1, 5 uur) naar de Alberque van A. Albergueria.

Vandaag een rustige dag van 20 km. Morgen naar Ourense, nog 6 wandeldagen te gaan.

Kusjes van ons 2.

• 04 Juni 2013 - 20:37

Floor En Marion:

Goede buurtjes

Wij lezen al jullie verslagen en drukken die af zodat we straks een heel boekwerk hebben.
    Hier gaat alles goed, het is eindelijk mooi weer. Marion doet dagelijks haar gang naar de brievenbus.

Jullie bestrating is inmiddels gelegd. De kleur past goed bij Floor zijn haar.

We zien jullie hopelijk in goede gezondheid terug en kijken nu al uit naar het volgende mooie fotoalbum van deze reis.

Tot ziens in de Korenbloem

Floor en Marion

• 04 Juni 2013 - 20:48

Olga Schrover:

lieve Corrie en Tom,
    jullie maken heel wat mee en blijven gemotiveerd om jullie doel te bereiken. chapeau, chapeau.
    het eind komt al weer in zicht.
    wij wensen jullie nog een goede wandeltocht toe tot de eindstreep en zullen weer genieten van jullie enthousiaste verhalen als jullie terug zijn.
    houd nog even vol.
    Hartelijke groeten en liefs van Olga en Bart

• 04 Juni 2013 - 21:11

Essie:

YES!!!!!!! Het aftellen is begonnen.

Wat fijn dat alles zo goed gaat en dat jullie weer een mooi avontuur beleven samen......

Maar wat heerlijk dat we jullie binnenkort weer kunnen knuffelen!

Liefs en kus
    E

• 05 Juni 2013 - 18:32

Rens:

dat was weer een mooi verslag en ook ik ben aan t aftellen begonnen
    maar maken jullie de reis maar af met nieuwe mooie verslagen tot gauw he kus van mij en moes

• 05 Juni 2013 - 23:20

Door:

Hoi Corrie en Ton .
    Leuk dat jullie zo genieten van deze mooie wandeltour.
    Paulien en ik ga zaterdag de kippen loop doen, hebben daar erg zin in.
    Het lopen gaat ons ook steeds beter af, we kijken uit naar de vierdaagse te jullie.
    Erg druk met werk