Zamora - Reisverslag uit Zamora, Spanje van Tom en Corrie Botermans - WaarBenJij.nu Zamora - Reisverslag uit Zamora, Spanje van Tom en Corrie Botermans - WaarBenJij.nu

Zamora

Door: Corrie

Blijf op de hoogte en volg Tom en Corrie

25 Mei 2013 | Spanje, Zamora

Vrijdag 24 mei.

We nemen afscheid van Sabine en Rolf die wegens tijd gebrek en paar etappe overslaan en een stuk met de bus gaan. We zien die dag weinig andere pelgrims, volgens de verhalen wordt het vandaag een saaie route langs de autoweg. Veel pelgrims gaan daarom met de bus naar Zamora. Wij lopen de 36 km en genieten. Inderdaad lopen we een groot deel langs de autoweg maar ook via de grote paden tussen de akker velden. Bij een viaduct komen we Rudiger tegen, ook hij geniet. In Calzada de Valdunciel drinken we koffie en komen we de franse jongen tegen die een zwerfhond heeft meegenomen. Om 16
.00 uur zijn we eindelijk bij de Alberque in El Cubo de Vino. Een fantastische Alberque we worden ontvangen met koffi. Een heerlijke grote tuin en s avonds een heerlijke maaltijd samen met 2 echtparen uit Duitsland en met Rudiger. Genieten!

Vandaag weer mogen genieten van de prachtige natuur en weer een strak blauwe hemel. We overnachten in een vrij nieuwe Alberque in de mooie stad Zamora.
Over ongeveer 2 dagen gaan we over op de Camino de Canabres. We willen nhet laatste stuk liever niet op de drukke Camino de France lopen.

Tot de volgende keer!

P.s soms kloppen de foto's niet bij het verslag!

• 25 Mei 2013 - 20:44

Rens:

hoi wandelaars,
    leuke en mooie foto's.Morgen hoop ik te zwaaien naar Roel bij de marathon.
    Ben blij dat t goed gaat met jullie.Hier gaat t ook goed,Tara en Jon en Linda en Chris hebben zulke leuke mooie huisjes! Slaap lekker...

• 25 Mei 2013 - 21:27

Esther:

TROTS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• 26 Mei 2013 - 09:41

Marina:

Mooie foto's. Gelukkig gaat alles weer goed met jullie.
    Vandaag de marathon en Germa en Ellie zullen de eer van de E groep op de 5 km hoog houden. Hopelijk blijft het droog en zijn er veel mensen om iedereen aan te moedigen. Jullie zullen onderweg wel iets minder mensen tegenkomen, denk ik.
    Heel veel plezier!

• 26 Mei 2013 - 11:30

Olga En Bart:

lieve Corrie en Tom
    Jullie gaan als een speer. Hopenlijk gaat het beter met je knie. zo te lezen genieten jullie er ook van en zien een heleboel moois.
    benieuwd weer naar jullie bevindingen als jullie terug zijn.
    nog een goede tocht verder en de hartelijke groeten van Bart en dikke kus Olga

• 26 Mei 2013 - 12:11

Paulien:

Ha Corrie en Tom,
    Fijn dat jullie zo genieten van de reis!
    Door en ik hebben gisteren 45 (!) km gewandeld: door het mooie groene hart hebben
    we de marathon route gedaan, maar door een vergissing teveel gelopen.
    Het witte biertje aan het eind van de tocht bij de Bruine Boon smaakte welverdiend.
    Groeten van Paulien en iedereen van de lrrc.

• 26 Mei 2013 - 21:37

Ada:

Hoi Corrie enTom,
    Heerlijk om jullie belevenissente volgen loop in gedachte met jullie mee!
    Vandaag jullie zoon zien lopen stukje met hem meegefiets hij had het zwaar maar een mooie tijd neergezet!
    Nog veel wandelplezier en tot de volgende keer!
    Groetjes Ada.

• 27 Mei 2013 - 13:25

Mary:

Hallo Tom en Corrie,

Wat een heerlijke tocht, genieten hoor!! Wij komen dit jaar niet verder dan van Leiden naar Maastricht, maar volgend jaar gaan we weer verder vanaf Reims.
    Ik krijg er nu alweer zin in met het lezen van jullie reisverslag.

Groet,
    Mary